Vakantietijd is speeltijd.

1 augustus, de schoolvakantie is halfweg. We hebben gepuft in juli, maar   als Schepen van jeugd kijk ik  vooral tevreden terug op de voorbije weken. Ik zag al veel spelende, lachende kinderen en daar doen we het  toch voor: onze kinderen en jongeren een toffe vakantie bezorgen, en  zorgen dat ouders met een gerust gevoel kunnen gaan werken .

Er was de verhuis van onze speelpleinlocatie. Het gebouw in de Kerkstraat werd afgebroken en we trokken daarom onze ‘tenten’ ttz containers op aan sportpark De Wallen. We hebben een sterk team van monitoren op ons speelplein, met een mooie visie op hun werking, zij dachten mee na, deden, suggesties, en vlogen erin voor de opbouw en daarna ook voor de ontvangst van de kinderen en hun ouders. Nieuwe spelmogelijkheden, maar ook  een aantal beperkingen. Jeugddienst, moni’s en technici  denken na hoe we dit  volgend jaar kunnen aanpassen.

Ondertussen zijn er natuurlijk ook onze Grabbelpasactiviteiten, sportactiviteiten,  Kobbe en Kozze, voor elk wat wils.

Iedere woensdag wordt onze pretcamionette uitgeladen op een speelpleintje in een andere wijk. En volgende week zal ook Den Trechter on tour daar aanwezig zijn.

De meeste van onze jeugdbewegingen zijn  terug van hun kamp, van Chiro Burcht zagen we zelfs in het nieuws dat het goed was.

Spelende kinderen, maar ook zoveel engagement van jongeren, dat is fantastisch, dat willen we koesteren.

Ann Van Damme.

Schepen van Jeugd